Pradžia

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖ

Vytauto Didžiojo a. 1, LT-39143 Pasvalys. Tel. (8 451) 54 101, faks. (8 451) 54 130
en

PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖ

Pradžia
en

Naujienos

Savivaldybės tarybos kolegija nepritaria Europinio standarto greitojo geležinkelio alternatyvai Kaunas-Panevėžys-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena

2013-07-09

UAB „Sweco Lietuva“ vadovaudamasi pasirašyta sutartimi su AB „Lietuvos geležinkeliai“ atlieka Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena strateginį pasekmių aplinkai vertinimą. Šį dokumentą 2013 m. liepos 4 d. Teritorijų planavimo ir ūkio plėtros skyriaus vyriausiasis specialistas (Savivaldybės architektas) Kęstutis Klivečka pristatė Pasvalio rajono savivaldybės tarybos kolegijos nariams. Jis paaiškino, kad svarstomos ir lyginamos dvi Europinio standarto greitojo geležinkelio alternatyvos: Kaunas-Šiauliai-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena (Alternatyva B) ir Kaunas-Panevėžys-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena (Alternatyva A). Prieš penkerius metus patvirtintame Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane buvo numatyta galima geležinkelio linija, tačiau kitoje vietoje. UAB „Sweco Lietuva“ siūlomą naują geležinkelio liniją nuo Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrajame plane pažymėtos skiria šeši kilometrai. Naujoji geležinkelio linija brėžiama per aukšto slėgio magistralinį dujotiekį, karstinių reiškinių zoną, tiesiai per Tetirvinų, Ustukių bei Telžių kaimus.

 

Pasvalio rajono savivaldybės kolegija išanalizavusi Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas – Lietuvos ir Latvijos valstybių siena strateginio pasekmių aplinkai vertinimo apimties nustatymo dokumentą, nepritaria „Alternatyvos A“ sprendiniams dėl šių priežasčių: parinkta trasa prieštarauja Pasvalio rajono savivaldybės teritorijos bendrajam planui, patvirtintam Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2008 m. kovo 26 d. sprendimu Nr. T1-47; trasa patenka į aktyvaus karsto zoną; trasa numatyta prie (ir kerta jį) esamo magistralinio aukšto slėgio dujotiekio; parengtuose teritorijos apžvalginiuose žemėlapiuose nepažymėtos gyvenviečių ribos, tačiau pagal ortofotografinį žemėlapį matyti, kad trasa, nors pačiame dokumente teigiama kitaip, praeina per tankiausiai apgyvendintas Pasvalio rajono vietas: Tetirvinų centrinę gyvenvietės dalį, Ustukių gyvenamąją vietą, Telžių kaimo centrą, neleistinai priartėja prie Pasvalio miesto, Pumpėnų miestelio ir Valakėlių gyvenvietės. Reikia pažymėti, kad Valakėliai, Ustukiai ir Tetirvinai yra Pasvalio miesto priemiesčio gyvenvietės, kurios šiuo metu plečiasi, nes turi išvystytą infrastruktūrą; kadangi geležinkelis nėra vingiuotas, todėl bus išvystytas didesnis traukinių greitis ir atitinkami kils didesnis triukšmas, padidės užterštumas, todėl galimi šie neigiami veiksniai tiek Pasvalio miesto, tiek Pasvalio rajono gyventojų sveikatai: triukšmas, oro tarša, vibracija, fizinė atskirtis, psichoemocinis poveikis, socialinis-ekonominis poveikis, neišvengiamas poveikis kraštovaizdžiui tiek artimiausioje vizualinėje aplinkoje, tiek ir kraštovaizdžio makrostruktūroje, atsiradus stipriam linijiniam antropogeniniam komponentui šiuo metu gamtinių struktūrų dominuojamoje aplinkoje; trasa suardys visą dabartinę žemėnaudą ir žemdirbiai neteks daug derlingos žemės; gyventojai neturi informacijos apie konkrečius sprendinius.

 

UAB „Sweco Lietuva“ teigimu abiejų alternatyvų vertinimo darbai bus atlikti iki šių metų lapkričio 15 d., bus detaliai įvertinti socialiniai, aplinkosauginiai ir ekonominiai aspektai. Pirminę ataskaitą planuojama pateikti rugpjūčio pradžioje. Galutinį sprendimą dėl geležinkelio linijos priims Lietuvos Respublikos Vyriausybė.

 

UAB „Sweco Lietuva“ vyriausiojo architekto-urbanisto Mindaugo Pakalnio teigimu, keleivinių traukinių greitis siektų apie 200 kilometrų per valandą. Jeigu geležinkelis eitų per Panevėžį, kelionė iš Varšuvos į Taliną truktų kiek daugiau nei keturias valandas, jei per Šiaulius – tektų sugaišti maždaug septynias su puse valandos. Krovininiai traukiniai atitinkamai šį atstumą nuvažiuotų daugiau kaip per 10 ir 13 valandų. Keleiviniai traukiniai Lietuvoje stotų tik Kaune ir Panevėžyje (arba Šiauliuose). Panevėžyje (arba Šiauliuose) būtų pastatytas krovinių terminalas.

 

Su UAB „Sweco Lietuva“ parengtu Europinio standarto geležinkelio linijos Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena strateginio pasekmių aplinkai vertinimo apimties nustatymo dokumento projektu (viena iš alternatyvų - geležinkelio linija per Pasvalio rajoną (6 dokumentas)) galite susipažinti paspaudę nuorodą:

http://www.sweco.lt/lt/Lithuania/News/2013/pranesimas-apie-parengta-SPAV-apimties-nustatymo-dokumenta/.

Informacija dėl koronaviruso

Artimiausi renginiai

2020 m. kovo
P A T K P Š S
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
 
 

NAUJIENŲ PRENUMERATA

Įrašykite savo el. pašto adresą ir gaukite mūsų naujienas pirmieji

Reklaminiai skydeliai

Informacija dėl koronaviruso

Artimiausi renginiai

2020 m. kovo
P A T K P Š S
24 25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
 
 

NAUJIENŲ PRENUMERATA

Įrašykite savo el. pašto adresą ir gaukite mūsų naujienas pirmieji