PASVALIO RAJONO
SAVIVALDYBĖ
Pasvalio rajono savivaldybės administracija
Biudžetinė įstaiga
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių
asmenų registre
Įmonės kodas 188753657


INFORMACIJA LENGVAI SUPRANTAMA KALBA (angl. „easy-to –read“)
Šis tekstas yra parašytas lengvai suprantama kalba.
Lengvai suprantama kalba reikalinga žmonėms,
kuriems yra sunku suprasti ir perskaityti įprastus tekstus.
Lengvai suprantama kalba padeda žmonėms sužinoti naujos informacijos.
Tokių tekstų jau yra įvairiose pasaulio šalyse.
© Europos lengvai suprantamos kalbos simbolis.
Jeigu norite apie tai perskaityti, spauskite ant mėlynos nuorodos:
https://www.inclusion-europe.eu/easy-to-read/
![]() |
Lengvai suprantama kalba padeda visiems.
Ji skirta visiems žmonėms.
Tekstai turi būti aiškūs.
Žmonės lengvai supranta informaciją.
Tai ypač svarbu tiems, kuriems sunkiau skaityti.
Lengvai suprantama kalba naudoja trumpus sakinius.
Sakiniai gali būti iki 5, 7 ar 10 žodžių.
Žodžiai yra paprasti.
Nėra sudėtingų žodžių.
Taip lengviau visiems suprasti tekstą.
Tekstas rašomas aiškiai.
Kiekvienas pasakojimas turi būti trumpas.
Sakiniuose nėra nereikalingų žodžių.
Toks tekstas labiau suprantamas.
Skaitytojas gali greičiau suprasti informaciją.
Naudojant lengvai suprantamą kalbą,
sakiniai turi būti nepainūs.
Tai padeda lengviau sekti pasakojimą.
Tekstas suskirstytas į trumpus stulpelius.
Tai gerina suvokimą.
|
![]() |
Svarbu vengti sudėtingų sakinių. Tokia kalba padeda įvairioms žmonių grupėms. |
![]() |
Taip pat tie, kurie turi mokymosi sunkumų. Svarbu išvengti sudėtingų žodžių. Taip skaitytojas lengviau supras. Ji gali būti naudojama dokumentuose. Be to, naudojami aiškūs paveikslėliai. Lengvai suprantama kalba padeda bendravimui. |
| Tekstą lengvai suprantama kalba parengė: Asociacijos "Savarankiškas gyvenimas" prezidentas Žilvinas Mišeikis Tekstą redagavo: Kauno rajono savivaldybės, socialinės paramos skyriaus vyr. specialistas Tomas Vitkauskas Tekstą vertino: Kauno Arkos bendruomenės nariai |